Åben skole

Tinderhøj Skole har mange samarbejder med lokale, regionale og nationale organisationer. Udover at være en del af Rødovre Kommunes Åben Skole-indsats, hvor alle klassetrin besøger kommunalt udvalgte kulturinstitutioner, så har Tinderhøj Skole også egne samarbejder.

I skoleåret 2016/17 begyndte med den grønne udvikling ekstraordinære samarbejder med Rødovre Kommunes tekniske forvaltning og specielt Miljøkontoret har haft forskellige typer samarbejder med skolen, der fortsætter ind i dette skoleår. Fx har skolen haft samarbejde med Genbrugsstationen omkring upcycling og skraldekunst, skolen har bidraget til udviklingen af undervisningsmaterialet ”Skraldespansk” for alle elever i Rødovre Kommune og skolen har som den første skole i kommunen fået opstillet en container til tøjindsamling, inspireret af et undervisningsforløb i ”Tøj og Forbrug” på mellemtrinnet.

Heerup Museum har bidraget til skolens udvikling med sin nye visuelle identitet, og deltaget på skolens kompetenceudviklingsseminar med en workshop om ”Heerup og naturen”.

Vestforbrændingen har indgået en aftale om samarbejdspartnerskab med Rødovre Kommune. I den forbindelse har Tinderhøj Skole og Vestforbrændingens formidlingscenter en speciel forpligtigelse til sammen at udvikle mere og bedre undervisning om affald og ressourcer. Bl.a. ved Vestforbrændingens indtrædelse i skolebestyrelsen og ved Tinderhøjs elevers deltagelse i testforløb til udvikling af nye undervisningsforløb og aktiviteter.

Tinderhøj Skole har forbindelse til en række lokale organisationer, som fx Danmarks naturfredningsforening RødovreCyklistforbundetAgenda 21 RødovreEnggruppen og Grønne Nabofællesskaber. Og skolen ønsker gerne mere og flere typer samarbejder, der kan berige elevernes læring og dannelse.